Autoriteit en Criminaliteit II

Bron: UNZ
Bron UNZ Review

In deel 1 hebben we oppervlakkig gekeken naar de staat, het mandaat dat wij aan de staat geven om dingen te doen die we zelf zouden afkeuren en veroordelen, zelfs crimineel zouden noemen als we het zelf zouden doen, en we hebben een aanzet gegeven tot de vraag of “democratie” en de bijbehorende macht van mandaathouders wel zo ideaal is.

Om autoriteit te hebben heb je een mandaat, al of niet authentiek, en macht nodig.
Deze autoriteit is gedeeltelijk op een mandaat gebaseerd en het mandaat moet behouden blijven; er staan immers grote belangen op het spel voor de mandaathouders en de daaraan verbonden bedrijven en instellingen. Hoe werkt dit “behouden van een mandaat”? Ik pretendeer niet dat ik daar een volledig antwoord op kan geven omdat dat een zeer uitgebreide studie zou betekenen. Wat ik wel kan is door het geven van informatie, dat niet overal bekend is en in sommige gevallen zelfs gecensureerd is, (zoals het boek van Udo Ulfkotte en zijn interviews die eigenlijk op de voorpagina van de MSM hadden meten staan) een basis vormen op door te onderzoeken.  Ik ben van mening dat ik met informatie, zoals ik deze in de verschillende delen van Autoriteit en Criminaliteit zal presenteren, kan aantonen dat de definitie van Criminaliteit, de definitie van Autoriteit en het geloof in Democratie in een ander licht kan komen te staan. Democratie en “vrijheid van meningsuiting” zijn een religie geworden en een voorwendsel om autoriteit in stand te houden en kritische geluiden het zwijgen op te leggen. Hierover meer als ik de Hegeliaanse Dialectiek, de daarmee verbonden valse vlaggen en Orwelliaanse controle onder de loep ga nemen.

Een eerste aanzet over verslaggeving ga ik geven met de korte presentatie van Professor Cees Hamelink. De titel van zijn 15 minuten durende lezing is “Waarom je niet moet geloven wat er in de krant staat”. Hij laar duidelijk zien dat de kranten te vaak de leugens van onze regimes zonder vragen overnemen. Ik ben het met zijn slotconclusie eens dat een krant beter zou worden als het publiek kritisch zou zijn maar ben het niet eens met zijn eenvoudige verklaring dat “journalisten graag nieuws overnemen en klakkeloos publiceren omdat ze graag sensationeel nieuws brengen”. Zij conclusie dat journalisten nieuws zelf “invullen en compleet maken” omdat ze zich genoodzaakt zien om “het volledige verhaal” te brengen vindt ik ook te makkelijk. Er zit een agenda achter en dat zal ik in het tweede filmpje, een interview met Udo Ulfkotte duidelijk maken. Ik zal afsluiten met een advies voor de lezers. Een advies met betrekking tot alternatieve kwaliteitsmedia en enkele zeer goede sites voor politiek en actuele zaken zoal de MH17 of de verschillende oorlogen die momenteel woeden in de wereld. Als het, door het lezen van deze media, duidelijk is hoe ver de propaganda gaat wordt duidelijk dat dit ook op alle andere vlakken het geval is.

Hoe ver gaat de bemoeienis van de staat in onze kranten en de andere Main Stream Media (de Engelse term voor de grote kranten en websites die allemaal in handen zijn van een paar multinationals en staatstelevisie)? Als we naar het interview van RT met deze gerenommeerde journalist luisteren wordt al veel meer duidelijk. Er zijn talloze bronnen waaruit blijkt dat we al heel ver heen zijn maar ik ga ze niet uitputtend opsommen.
Dat het belangrijk en zorgwekkend is mag als logisch worden verondersteld en ik stel voor dat we, na het lezen en bekijken van mijn diverse pagina’s over Autoriteit en Criminaliteit anders naar “het nieuws” gaan kijken en een andere conclusie trekken als we hetzelfde bericht, inclusief typefouten, in alle MSM zien. Momenteel zijn een aantal onderwerpen actueel en dat is een mooie gelegenheid om eens kritisch naar het Copy/Paste werk te kijken.

Tot slot wil ik enkele sites onder de aandacht brengen waar nieuws te vinden is dat sterk afwijkt van de MSM versies.

-De site van Emeritus Professor aan de University of Ottawa, M Chossodovsky
Globalresearch

-Dr. Paul Craig Roberts, onderminister van Financiën onder Reagan
Paul Craig Roberts

Strategic-Culture
met top journalisten zoals Eric Zuesse.

The Saker  Deze geeft veel informatie over de verschillende oorlogen en met name de geo politieke oorlog die momenteel gaande is

http://www.unz.com/
Zeer bekende deskundigen zoals Naom Chomsky plaatsen hier regelmatig artikelen. Ook zeer bekende auteurs als P C Roberts zijn huer te vinden.
Een NRC reporter, Karel van Wolferen, die de propaganda van het NRC niet meer aankon, heeft hier een sterk artikel geplaatst.
http://www.unz.com/article/the-ukraine-corrupted-journalism-and-the-atlanticist-faith/

Plaats een reactie